Data publikacji: 2015-05-11
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Media znały zwycięzców wyborów
Kategoria: BIZNES, Polityka
„Na jedynkach” to chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich.

W ubiegłym tygodniu na pierwszych stronach polskich dzienników najczęściej lądowały nazwiska kandydatów ze zwycięskiej trójki – wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Choć Bronisław Komorowski przegrał I turę wyborów wg wstępnego sondażu wyborczego, to właśnie on pojawiał się najczęściej na jedynkach w minionym tygodniu. Na jego temat w ciągu 7 dni ukazało się aż 31 wzmianek. Wysoko w zestawieniu uplasowały się także nazwiska Andrzeja Dudy i Pawła Kukiza. Każdy z polityków wystąpił w analizowanym okresie 22-krotnie na łamach dzienników. Popularność medialna przełożyła się na poparcie wyborców. Kandydaci zyskali najlepsze wyniki wg sondażu wyborczego.
Zdecydowanie rzadziej dziennikarze pisali o Korwinie-Mikkem, Januszu Palikocie czy Magdalenie Ogórek.
Pozostałe wyniki zestawienia także zostały zdominowane przez wybory prezydenckie. Poza nazwiskami kandydatów w chmurze pojawiły się słowa: „Prezydent” (33 wzmianki), „Prezydenta” (33), „wybory” (19) czy „kandydatów” (18).
Na jedynkach dziennikarze poruszali ponownie kwestię in vitro oraz udziału księdza Lemańskiego w pogrzebie Władysława Bartoszewskiego.
Oto czołówka klasyfikacji:
Polska 39
 Prawo 39
 Prezydent 33
 Prezydenta 33
 Polski 33
 Komorowski 31
 Bronisław 23
 pieniądze 22
 Duda 22
 Kukiz 22
 Polaków 21
 Fakt 20
 Gazeta 20
 Rząd 19
 Świat 19
 Polsce 19
 Wybory 19
 Prawa 18
 Kandydatów 18
 Dzieci 18
 Spraw 17
 Państwa 17
Analiza dotyczy tygodnia od 4 do 10 maja 2015.
„Na jedynkach”
To chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” – spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media.
W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Polityka
 
  
  
 