Biznes Sport

100 dni I ligi

100 dni I ligi
Podsumowanie pierwszych 100 dni sezonu klubów Ekstraklasy już za nami. Tym razem „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził – w specjalnym raporcie „100 dni I ligi” – jaką medialność wykazują kluby z zaplecza najwyższej klasy

Data publikacji: 2015-11-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 100 dni I ligi
Kategoria: Sport, BIZNES

Podsumowanie pierwszych 100 dni sezonu klubów Ekstraklasy już za nami. Tym razem „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził – w specjalnym raporcie „100 dni I ligi” – jaką medialność wykazują kluby z zaplecza najwyższej klasy rozgrywkowej.

100 dni I ligi Sport, BIZNES - Podsumowanie pierwszych 100 dni sezonu klubów Ekstraklasy już za nami. Tym razem „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził – w specjalnym raporcie „100 dni I ligi” – jaką medialność wykazują kluby z zaplecza najwyższej klasy rozgrywkowej.

Podsumowanie pierwszych 100 dni sezonu klubów Ekstraklasy już za nami. Tym razem „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził – w specjalnym raporcie „100 dni I ligi” – jaką medialność wykazują kluby z zaplecza najwyższej klasy rozgrywkowej.

Analiza została przygotowana w oparciu o publikacje z ponad 1100 tytułów prasowych oraz wybranych stron internetowych. Jej zakres obejmuje 100 dni, a początek badania wyznaczono na 1 sierpnia – dzień inauguracji sezonu 2015/16. Za pomocą narzędzi monitorujących media wyszczególniono materiały, w których pojawiły się informacje dotyczące klubów I ligi.

Badanie wykazało, że podczas pierwszych 100 dni trwania sezonu, najbardziej medialnym zespołem I ligi został Zawisza Bydgoszcz. Dziennikarze pisali o nim ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce przypadło Zagłębiu Sosnowiec, a na najniższym stopniu podium znalazł się GKS Bełchatów. Medialność obu drużyn przekroczyła 3 tys. publikacji w ciągu analizowanych 100 dni sezonu. Pierwszą piątkę uzupełniły Arka Gdynia i GKS Katowice, o których w mediach pojawiła się identyczna liczba doniesień – 2971 publikacji na temat każdego z klubów.

Na temat wszystkich zespołów występujących na zapleczu Ekstraklasy opublikowano 14 306 materiałów, w których łącznie 43 302 razy pojawiały się kluby I ligi (statystycznie w każdej publikacji trzy nazwy). Największą wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) uzyskały publikacje prasowe dotyczące Zawiszy Bydgoszcz. Gdyby klub ze stolicy województwa kujawsko-pomorskiego chciał zapłacić za wszystkie materiały, w których pojawiła się jego nazwa, musiałby wydać ponad 17 mln zł. Średnia wartość AVE dla jednego klubu I ligi wyniosła 9,4 mln zł.

A to już wiesz?  Wiśniowski sponsorem strategicznym Akademii Sandecja

 „100 dni I ligi” jest specjalnym wydaniem raportu „Polska Piłka” – comiesięcznej analizy medialności klubów piłkarskich Ekstraklasy i I ligi oraz polskich piłkarzy występujących w europejskich drużynach. Badanie prowadzone jest od 1 marca 2010 r.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
100 dni I ligi Sport, BIZNES - Podsumowanie pierwszych 100 dni sezonu klubów Ekstraklasy już za nami. Tym razem „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził – w specjalnym raporcie „100 dni I ligi” – jaką medialność wykazują kluby z zaplecza najwyższej klasy rozgrywkowej.
Hashtagi: #Sport #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy