Refleksje

Spotkanie technologii ze sportem, czyli jak narodziła się aplikacja NOINN

Spotkanie technologii ze sportem, czyli jak narodziła się aplikacja NOINN Pomysł na stworzenie NOINN – aplikacji mobilnej do typowania wyników sportowych dojrzewał w głowach jej

Spotkanie technologii ze sportem, czyli jak narodziła się aplikacja NOINN

Pomysł na stworzenie NOINN – aplikacji mobilnej do typowania wyników sportowych dojrzewał w głowach jej twórców latami. Jako studenci często brali udział w rozmaitych ligach typerów, co doprowadziło ich do trzech podstawowych wniosków:

Po pierwsze – dodatkowa gra, zbudowana wokół wydarzeń sportowych wywołuje wiele emocji, angażuje i wprowadza element rywalizacji do „zwykłego” oglądania meczu.
Po drugie – sporym wyzwaniem jest organizacja ligi typerów dla większej ilości graczy.
Po trzecie – nie ma na polskim rynku podobnej aplikacji lub strony, która świadczyłaby tego typu usługi.

Biorąc pod uwagę powyższe wnioski, założyciele NOINN doszli do przekonania, że warto zaryzykować własne pieniądze, by stworzyć narzędzie – aplikację mobilną, która będzie odpowiedzią na potrzeby rynku. Nie pomylili się w swoich analizach i wkrótce po premierze aplikacji, okazało się, że podobne spojrzenie ma wiele innych osób w Polsce. Od marca ściągnęło ją ponad 40.000 użytkowników.

Na czym polega liga typerów NOINN
Cała zabawa polega na typowaniu wyników wydarzeń sportowych wspólnie z innymi użytkownikami aplikacji. Użytkownik dostaje narzędzie do organizowania indywidualnej rozgrywki, czyli do wyboru sportu, ulubionej ligi, zliczania punktów, zapraszania znajomych czy komunikacji z nimi. Ważnym elementem NOINN są ligi z nagrodami dla najlepszych typerów. Użytkownicy mogą dołączać do lig publicznych, w których do wygrania są atrakcyjne nagrody, często przekazywane przez sponsorów i podmioty współpracujące.

Aplikację tworzą…
Trzon zespołu składa się z osób pochodzących z różnych środowisk biznesowych: architekt Piotr Lewicki (Założyciel, Dyrektor Finansowy), scenarzysta Mateusz Zimnowodzki (Prezes Zarządu, Dyrektor Marketingu) oraz prawnik Bartłomiej Szczepański (Założyciel, Dyrektor Operacyjny). Razem stanowią uzupełniający się team z bogatym doświadczeniem zawodowym w różnych branżach. Żaden z Założycieli nie posiadał wcześniej doświadczenia związanego z produkcją aplikacji mobilnych. W skład zespołu od samego początku weszły również osoby odpowiedzialne za kwestie techniczne związane z projektowaniem i pisaniem kodu aplikacji. W listopadzie 2019 r. zespół Aplikacji składa się z ponad 12 osób.

A to już wiesz?  Radość konsumentów, paraliż sądów i mniej kapitału na kredyty

Budowanie społeczności
Skuteczna droga do zdobycia użytkowników od samego początku ma na celu budowanie społeczności NOINN wokół ekspertów danej dziedziny sportu. Przy każdym większym wydarzeniu sportowym angażowani są influencerzy tacy jak: dziennikarze, sportowcy, portale oraz grupy internetowe. Dla influencerów NOINN tworzy indywidualne ligi typerów, dzięki czemu fani mogą rywalizować z najlepszymi i wygrywać atrakcyjne nagrody.

Sukces w liczbach
Do dziś aplikację pobrało ponad 40.000 użytkowników! Dziennie ponad 5.000 graczy spędza w aplikacji średnio ponad 4 i pół minuty. Gracze obstawili do tej pory w aplikacji łącznie ponad 2 miliony typów. W tygodniach poprzedzających popularne wydarzenia sportowe użytkownicy obstawiają do 70 tysięcy typów dziennie!

Zarobić na darmowej aplikacji
Podstawowym źródłem przychodu aplikacji jest sprzedaż powierzchni reklamowej. Aplikacja już dziś jest doskonałym kanałem dotarcia z produktami i usługami do konkretnej grupy docelowej produktów czy usług. Użytkownik unikalny to dokładnie sprofilowany klient – osoba młoda korzystająca z urządzeń mobilnych, zainteresowana sportem, rywalizacją, posiadająca pasje. Skuteczność dotarcia oraz budowa zaangażowania użytkowników aplikacji jest dużo wyższa niż portali internetowych oraz influencerów. Firmy chcące zwiększyć swoje dotarcie do tej grupy docelowej coraz częściej sięgają po reklamę za pośrednictwem NOINN.

Najbliższe plany
Do końca roku 2019 twórcy planują:

Ustabilizowanie pozycji lidera na polskim rynku – do realizacji niezbędne jest zwiększenie kapitałów własnych Spółki, dzięki zrealizowaniu rundy finansowania i pozyskaniu inwestora strategicznego.
Wprowadzenie nowych wersji językowych aplikacji – już w styczniu planowana jest ekspansja NOINN na rynki zdominowane językiem angielskim oraz hiszpańskim.
Pozyskiwanie nowych użytkowników – osiągnięcie 50.000 zarejestrowanych użytkowników do końca roku.

Najpoważniejszym wyzwaniem założycieli NOINN nadal pozostaje selekcja najciekawszych pomysłów, które z czasem zmieniają się w nowe funkcjonalności oraz usprawniają działanie aplikacji. Twórcy zachęcają użytkowników do współtworzenia aplikacji i przesyłania swoich pomysłów.

A to już wiesz?  Czym jest JOMO i dlaczego wprowadzić to w życie?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy