LIFESTYLE sztuka

Advertis z nagrodą w konkursie Muzeum Widzialne

Advertis z nagrodą w konkursie Muzeum Widzialne
Konkurs organizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ma na celu popularyzację najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez

Data publikacji: 2017-11-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Advertis z nagrodą w konkursie Muzeum Widzialne
Kategoria: Sztuka, LIFESTYLE

Konkurs organizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ma na celu popularyzację najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea.

Advertis z nagrodą w konkursie Muzeum Widzialne Sztuka, LIFESTYLE - Konkurs organizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ma na celu popularyzację najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea.

Advertis z nagrodą w konkursie Muzeum Widzialne

 

Konkurs organizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ma na celu popularyzację najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea. Firmie Advertis została przyznana II nagroda w kategorii „identyfikacja wizualna” za realizację w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

Zespół Advertis odpowiedzialny był za projekt, produkcję oraz montaż systemu informacji wizualnej, którego koncepcję przygotowała pracownia LOFT Magdalena Adamus. Prace obejmowały  oznaczenia części wystawienniczej, administracyjnej oraz socjalnej na powierzchni dziewięciu pięter budynku, przestrzeni parkingu oraz otoczenia na zewnątrz muzeum.

W procesie projektowania systemów identyfikacji i informacji wizualnej zawsze skupiamy się na podstawowej funkcji – nośniki mają organizować przestrzeń i ułatwiać poruszanie się po budynku. Oznaczenia muszą być wyraziste i czytelne dla odbiorców. W przypadku muzeów, w kwestii estetyki należy wziąć pod uwagę nie tylko architekturę budynku, lecz także temat któremu poświęcona jest instytucja. Informacja wizualna powinna przykuwać uwagę jednocześnie jej nie rozpraszając. Dlatego zdecydowaliśmy się na ascetyczną formę oraz czarną blachę, która swoją surowością subtelnie wpisuje się w charakter przestrzeni Muzeum II Wojny Światowej – mówi Paweł Gardasiewicz, prezes zarządu firmy Advertis.

Prace Advertis realizowane były w pierwszym kwartale 2017 roku. Muzeum II Wojny Światowej otwarte zostało 23 marca 2017 i od tej pory odwiedziło je około 300 tysięcy zwiedzających.

Przemyślany system identyfikacji wizualnej jest bardzo ważnym aspektem wyróżniającym nowoczesne instytucje kultury. Istotnym jest, aby muzea były przestrzeniami przyjaznymi i dostępnymi dla wszystkich zwiedzających. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Muzeum II Wojny Światowej zostało nagrodzone przez jury właśnie w tej kategorii – podkreśla Aleksander Masłowski, rzecznik prasowy Muzeum II Wojny Światowej.

A to już wiesz?  KATARZYNA PUZYŃSKA - SPOTKANIE AUTORSKIE - ŁÓDŹ

Wyniki trzeciej edycji przeglądu Muzeum Widzialne 2017 ogłoszone zostały 7 listopada
w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Wszystkie nagrodzone prace obejrzeć można na stronie: www.muzeumwidzialne.pl

 

 

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Advertis z nagrodą w konkursie Muzeum Widzialne Sztuka, LIFESTYLE - Konkurs organizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów ma na celu popularyzację najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea.
Hashtagi: #Sztuka #LIFESTYLE

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy